Οι τρεις ρίγες επιστρέφουν - Η φανέλα των θαυμάτων επιστρέφει για την Εθνική Ελλάδας (vid & pics)

GAME DAY
Επιστροφή στην Adidas, μετά από 14 χρόνια για την Εθνική Ελλάδας. Η ΕΠΟ γνωστοποίησε ότι ήρθε σε συμφωνία με τη γνωστή εταιρεία ένδυσης για τα επόμενα πέντε χρόνια, με το deal να ξεκινάει από την 1η Ιανουαρίου και θα έχει διάρκεια μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2030.
Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών είναι ιδιαίτερα αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη που υπήρχε με την Nike. Συγκεκριμένα, η ΕΠΟ θα λάβει το ποσό του 1,65 εκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια σε μετρητά (από μηδενική πρόβλεψη) ενώ σε υλικό θα λάβει ακόμη 7,5 εκατομμύρια ευρώ για τις Εθνικές Ομάδες και άλλο ένα εκατ. ευρώ για τις Ενώσεις (από δύο εκατομμύρια ευρώ).
Το ποσοστό από τις πωλήσεις των προϊόντων αυξάνεται στο 13%, από 10% που προέβλεπε η προηγούμενη συμφωνία. Οπως επίσης, θα υπάρχει μπόνους πρόκρισης που θα καταβάλλονται πλέον σε μετρητά, σε αντίθεση με τα είδη που προβλέπονταν παλιότερα. Ενδεικτικά, για την πρόκριση στο Μουντιάλ προβλέπεται πριμ 600 χιλιάδων ευρώ, ενώ θα υπάρχουν και επιπλέον χρηματικά ποσά για κάθε επόμενη φάση που θα ξεπερνιέται στη διοργάνωση.
Τι έκανε με Adidas και τι με Nike
Κατά την περίοδο που η Εθνική Ελλάδας φορούσε Adidas (2004-2013), η ομάδα κατάφερε να καταγράψει συνολικά 55 νίκες. Αντίστοιχα, υπό την Nike (2013-2025), σημείωσε 53 νίκες. Παρά το γεγονός ότι η διαφορά είναι μικρή (μόλις 2 νίκες), η περίοδος της Adidas υπερτερεί ελαφρώς στον αριθμό των συνολικών επιτυχιών.
Κι αυτό διότι το ποσοστό επιτυχίας της ομάδας κατά την περίοδο της Adidas ήταν 48.67%, ενώ κατά την περίοδο της Nike μειώθηκε στο 44.17%. Κάπως έτσι, η «γαλανόλευκη» είχε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις αναμετρήσεις της όταν φορούσε Adidas.
Στις μεγάλες διοργανώσεις τώρα, όταν η Adidas έντυνε το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα, η Εθνική Ελλάδας συμμετείχε σε τέσσερα σπουδαία τουρνουά. Πιο συγκεκριμένα είχε αγωνιστεί στο Euro 2004, το οποίο και κατέκτησε, στο Euro 2008, στο Μουντιάλ του 2010 και στο Euro δύο χρόνια αργότερα. Αντίθετα, υπό την Nike συμμετείχε μόνο σε μία μεγάλη διοργάνωση, το Μουντιάλ του 2014.
Εν κατακλείδι, η Εθνική Ελλάδας είχε καλύτερες επιδόσεις υπό την Adidas (2004-2013) συγκριτικά με την περίοδο υπό τη Nike (2013-2025). Κατέγραψε περισσότερα νικηφόρα αποτελέσματα (55 έναντι 53), υψηλότερο ποσοστό νικών (48.67% έναντι 44.17%), συμμετείχε σε περισσότερες μεγάλες διοργανώσεις (4 έναντι 1) και κατέκτησε ένα μεγάλο τρόπαιο (Euro 2004).
Στατιστικά | Adidas (2004–2013) | Nike (2013–2025) |
Νίκες | 55 | 53 |
Ποσοστό Νικών (%) | 48,67% | 44,17% |
Μεγάλες διοργανώσεις | 4 | 1 |
Τρόπαια | 1 | 0 |