Αυτές είναι οι 10 πιο περιζήτητες φανέλες στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο

Μέχρι πριν από πέντε χρόνια, τα τηλεοπτικά δικαιώματα ήταν η κύρια πηγή εισοδήματος για τους ποδοσφαιρικούς συλλόγους, είτε μεγάλους είτε μεσαίους είτε μικρούς. Ωστόσο, η τάση αλλάζει τα τελευταία πέντε χρόνια, με τα εμπορικά έσοδα (χορηγίες και πωλήσεις εμφανίσεων) να αυξάνονται κατά 39%, ενώ τα έσοδα από την έκδοση εισιτηρίων αυξήθηκαν επίσης κατά 32%, σε σύγκριση με ένα πενιχρό 3% από τηλεοπτικά δικαιώματα.
Εστιάζοντας στο 2024, τα στοιχεία που αναλύθηκαν από την UEFA στην έκθεσή της, επιβεβαιώνουν αυτή τη νέα κατεύθυνση. Οι ευρωπαϊκοί σύλλογοι κέρδισαν 7,2% περισσότερα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, 11% από εισιτήρια και 12% από εμπορικά έσοδα.
Με τζίρο 1.073,2 εκατομμυρίων, η Ρεάλ Μαδρίτης προηγείται της οικονομικής κατάταξης για το έτος 23/24, μπροστά από τους ανταγωνιστές της στην ευρωπαϊκή ελίτ. Ακολουθούν οι Μάντσεστερ Σίτι (854 εκατομμύρια), Παρί Σεν Ζερμέν (808), Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (771) και Μπάγερν Μονάχου (764). Η Μπαρτσελόνα είναι έκτη με 764 εκατομμύρια ευρώ και η Ατλέτικο Μαδρίτης είναι 12η με 408 εκατομμύρια ευρώ.

Ένα σημαντικό μέρος αυτών των εσόδων προέρχεται από συμφωνίες χορηγιών, με τις χορηγίες επωνυμιών να αποφέρουν συνεχώς αυξανόμενα ποσά σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά. Για παράδειγμα, η Nike πριν από δύο εβδομάδες είδε τον κύριο ανταγωνιστή της, την Adidas, να ανακοινώνει ότι άρπαξε από τα χέρια της έναν από τους πιο ιστορικούς συλλόγους του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. Ξεκινώντας από την επόμενη σεζόν, η γερμανική φίρμα με τις τρεις ρίγες θα ντύνει τη Λίβερπουλ, η οποία πλέον θα κερδίζει 71 εκατομμύρια για καθένα από τα πέντε χρόνια που θα υπογράψει, σε σύγκριση με τα 35 εκατομμύρια που πλήρωνε η Nike.
Δεν είναι τυχαίο ότι εννέα από τις δέκα ομάδες με τις μεγαλύτερες εισπράξεις στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο εμφανίζουν τις υψηλότερες χορηγίες στις φανέλες τους. Ούτε είναι τυχαίο ότι η Ρεάλ Μαδρίτης βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας σε αυτό το τμήμα. Η οικονομική δύναμη και η αριστεία στη διοίκηση του συλλόγου υπό την προεδρία του Φλορεντίνο Πέρεθ αντικατοπτρίζεται στα 260 εκατομμύρια που χορηγούν η Adidas (120), η Fly Emirates (70) και η HP (70) για την εμφάνιση τους στην φανέλα των «μερέγχες».
Για να σας δώσουμε μια ιδέα, ο δεύτερος σύλλογος με τις υψηλότερες κερδοφόρες διαφημίσεις είναι η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, στην οποία η DXC Technology πληρώνει 25 εκατομμύρια ετησίως. Σχεδόν το ένα τρίτο από αυτά της HP στην Ρεάλ.